Czy zauważyłeś kiedyś coś dziwnego: pamiętałeś jeden lokal, mimo że widziałeś go tylko raz, a na inny nie zwróciłeś uwagi, mimo że przechodziłeś obok niego codziennie? Czy niektóre sklepy przyciągają Cię jak magnes, a do innych podchodzisz niechętnie? Dlaczego tak się dzieje? Może to hipnoza? Magia? A może to tylko przypadek? Poszukajmy logicznego wyjaśnienia!
Prawda jest taka, że każdy z nas znajduje się pod czujnym okiem marketingowców. Oczywiście, obserwują nas niezauważalnie i nie mają na celu wyrządzenia nam krzywdy. Robią to, aby zaspokoić nasze potrzeby. Tak, nasze potrzeby interesują nie tylko nas – to miłe! Ale niestety ich zainteresowanie nie jest bezinteresowne. Każdy z nas jest przedmiotem zainteresowania marketerów wyłącznie jako konsument. Ta nauka analizuje, jakimi kryteriami kierujesz się planując wizytę w sklepie. Dla niektórych głównym kryterium jest szeroka gama produktów, dla innych przystępna cena, a są i tacy, którzy słuchają recenzji. Dlatego zadaniem marketerów jest zrozumienie Twoich potrzeb i zbudowanie z Tobą trwałej relacji. A po zbudowaniu takich relacji, nie sposób manipulować.
Nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale to czujesz.

Dlaczego więc ignorujesz jedną placówkę, a pamiętasz inną? Dlaczego wchodzisz do jednego sklepu, a przechodzisz obok innego? Ponieważ w jednym przypadku marketingowcy zrobili co mogli, a w drugim nie dokończyli dzieła. A ich praca zaczyna się już na progu zakładu – od reklam. Istnieje cała lista wskazówek dotyczących tego, jaki powinien być idealny szyld. Tę listę stworzyli marketingowcy na podstawie obserwacji.
Okazuje się, że każda mała rzecz ma znaczenie. Kolor jest niezwykle skutecznym narzędziem w rękach profesjonalistów. To właśnie wpływa w pierwszej kolejności na naszą podświadomość. Czy wiesz, że kolor niebieski wzbudza zaufanie, a żółty – przyjaźń? Kolor czerwony kojarzy się z radością i świętowaniem, a zielony z pokojem. Może nie zdawałeś sobie z tego sprawy, ale na pewno to czułeś. Rozmiar znaku reklamowego jest również istotnym aspektem. Tutaj wszystko jest proste – im większe, tym bardziej widoczne i tym samym skuteczniejsze.
Zasady dotyczące szyldów reklamowych
Jeśli więc jesteś właścicielem firmy, szyld reklamowy jest pierwszą rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, ponieważ jest on wizytówką danego przedsiębiorstwa. Przeanalizuj, jaka jest Twoja docelowa grupa klientów jakie są jej potrzeby. Młodzi i energiczni ludzie chętniej wybierają odcienie bieli, beżu i szarości, ponieważ dają poczucie przestrzeni, relaksu i swobody. Kolory niebieski, błękitny i turkusowy przywołują na myśl spokój, zaufanie i bezpieczeństwo; mogą przyciągać osoby starsze.
Rozmiar czcionki również ma znaczenie. Najważniejsze informacje, takie jak nazwa placówki, lista usług lub produktów oraz dane kontaktowe, powinny być widoczne i zrozumiałe. Aby uzyskać najlepszy efekt, użyj koloru napisu kontrastującego z głównym płótnem. Najlepiej jest używać prostej, łatwej do odczytania czcionki.
Nie próbuj upchać zbyt wielu informacji, ponieważ zbyt wiele szczegółów może zdezorientować przechodniów. Spróbuj użyć oryginalnych elementów lub logo, które łatwo zapamiętać. Należy wziąć pod uwagę otoczenie, w którym znak będzie zainstalowany; od tego kryterium zależy wybór materiału potrzebnego do jego wykonania.
Stosując się do tych podstawowych zasad, możesz samodzielnie stworzyć niepowtarzalny projekt znaku reklamowego. Jednak aby to zrealizować, trzeba zwrócić się do profesjonalistów.Ich pomoc jest niezbędna. Nasza firma posiada duże doświadczenie w produkcji wysokiej jakości artykułów reklamowych. Wybraliśmy najlepsze materiały i najwyższą jakość technologii druku UV, aby zrealizować najśmielsze pomysły naszych klientów.
Znaki reklamowe według priorytetów
Jeśli zależy Ci na solidnym wyglądzie i trwałości, zamów tablice reklamowe z materiału Dibond. Dibond to płyta kompozytowa składająca się z dwóch arkuszy aluminium i warstwy polipropylenu. Materiał ten jest odporny na wilgoć, zmiany temperatur i uszkodzenia mechaniczne. Paleta kolorów dibondu jest niezwykle bogata. Oprócz klasycznych jednolitych odcieni dostępne są powierzchnie lustrzane, powierzchnie teksturowane, imitacje betonu, granitu i wiele innych.

Kiedy priorytetem jest kreatywność i jasność – zamów tablice reklamowe z pleksi. Plexi jest rodzajem szkła akrylowego. Jest 5 razy mocniejsze od zwykłego szkła i 3 razy lżejsze. Pleksi może być przezroczyste, półprzezroczyste i kolorowe. Materiał ten doskonale nadaje się do wykonywania trójwymiarowych szyldów reklamowych z podświetleniem. Materiał ten jest również łatwy do kształtowania, dzięki czemu można z niego wykonywać tablice reklamowe o zupełnie różnych kształtach.
Jeśli priorytetem jest dla Ciebie przystępna cena i wydajność – zamów tablice reklamowe z PVC. Polichlorek winylu jest mocnym i wysokiej jakości polimerem. Jego główną zaletą jest gładka, matowa powierzchnia po obu stronach, dzięki czemu doskonale nadaje się do wykonywania dwustronnych znaków. Materiał ten charakteryzuje się zerową higroskopijnością i wysoką odpornością na ścieranie, co czyni go niezawodnym i trwałym.
Wysoka jakość druku znacznie wydłuża żywotność szyldów reklamowych
Mimo że dostępnych jest wiele wysokiej jakości materiałów, technologia nanoszenia obrazów jest wyjątkowa i nie ma sobie równych. Mowa tu o metodzie bezpośredniego druku UV. Jej zaletą jest to, że farby akrylowe natryskuje się bezpośrednio na powierzchnię materiału i od razu poddaje się je działaniu promieni ultrafioletowych. Obraz natychmiast się zatrzymuje i zostaje utrwalony. Dzięki tej metodzie druku można wykonać trwałe szyldy reklamowe, odporne na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. Nowoczesny sprzęt pozwala na druk wielkoformatowy bez utraty rozdzielczości obrazu. Wszystkie kolory będą nasycone, intensywne, a litery wyraźne i widoczne.